loading...

مسجد سجاد مشهد

بازدید : 11
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 زمان : 14:16

این نوع از کاشی عمدتاً در بخش های متفاوت ایوان مسجد سید مسجد سجاد مشهد به شغل رفته میباشد.
قطعات خرد کاشی های رنگ زرد، آبی‌رنگ، سپید و سیاه، در کنار هم با نظامی بدیع و ایده پرداز چیده گردیده اند.
رنگ آبی رنگ تحت عنوان مسئله به فعالیت رفته و بر روی آن دوایر سیاه و سپید شمسه های کوچکی را تولید کرده اند.
روش ی توزیع رنگ ها در فضای این لوح، گردشی مستمر و یکنواخت را به استفاده کننده القا می نماید.
از سوی دیگر هم جواری این قطعه معرق با کاشی های معقلی موجب گردیده که‌این تاثیر دیده گیر خیس گردیده و حالا و هوایی قدسی به تزیینات این قسمت از سازه بدهد. به کارگیری از گونه های کاشی های هفت رنگ، معقلی و معرق در کنار هم در مسجد سید رزرو مسجد سجاد مشهد اصفهان عمومیت داراست.

شغل های چوبی
در مسجد سید از شغل های چوبی به خصوص مشبک و کنده کاری به وفور مصرف شده میباشد. مشبک کاری با خشت نیز به شغل رفته که خلال جنبه ی تزئینی، از نظر کاربردی نیز مداقه دارااست، چراکه عنصری برای جابجایی روشنایی به شبستانها آدرس مسجد سجاد مشهد و حجره ها و هم اینگونه تهویه ی محیط به حساب می آید.

آجرکاری مسجد سید اصفهان
در مسجد سيد اصفهان نزیینات آجری غیر وابسته از بدنه ی اساسی دیوار نیست، بلکه بیشتر تحت عنوان عنصری زیربنایی به فعالیت رفته میباشد. برای مثال نصیب هایی که خشت در آنان به عمل رفته عبارتند از گنبدها، قوس ها، طاق ها، ستونها، مشبک کاری، کتیبه های بنایی پررنگ و غیره هم اینگونه از آن برای ساخت و ساز رنگ خاکی قضیه در کاشی کاری معقلی و دیگر تزیینات مستعمل میباشد.

حجاری روی سنگ
حجاری در مسجد سید نقش عمده ای داشته و به دو شکل به چشم می‌خورد: گلدان های بی آلایش و نقش دار، که معمولاً در شالوده پیچ ها قرار دارا‌هستند، یا این که به طور لوح نقش پر رنگ می باشند.
گلدان نقش دار شالوده پیچ که در تقاطع دیوار شماره تلفن مسجد سجاد مشهد ایوان مسجد سید با دیوار حیاط جنوبی در نبش راست ورودی حیاط جای دارد. این نقش دربردارنده نقوش گیاهی انتزاعی نقش پررنگ میباشد که به صورت متقارن حکاکی گردیده اند.
این گلدان نیم پر رنگ بر قطعه سنگ مکعب شکلی حجاری گردیده و خطوط دور و بر آن تصوری از یک فریم را تولید می کنند.
سطح گلدان صقلی گردیده و موضوع آن بی آلایش و سوای هر سیرتکامل نقشی میباشد تا تمرکز مشاهده کرد استفاده کننده را بر گلدان متوجه نماید. در فرورفتگی اساس گلدان دو خط افقی سطح ها مستقل ای را تولید کرده اند که در آن‌ها نقش مایه ای گیاهی با ریتم مشخصی تکرار شد‌ه‌است.
در بخش بالای گلدان نیز، در نقطه اتصال راز گلدان با بدنه، ابزاری گیاهی نقش غیر وابسته کردن دو بخش ذکر شده را ذمه دار گردیده‌است . بین خطوط جداکننده نام برده ، نقوش گیاهی متفاوتی سطح های را مالامال نموده اند.

این نوع از کاشی عمدتاً در بخش های متفاوت ایوان مسجد سید مسجد سجاد مشهد به شغل رفته میباشد.
قطعات خرد کاشی های رنگ زرد، آبی‌رنگ، سپید و سیاه، در کنار هم با نظامی بدیع و ایده پرداز چیده گردیده اند.
رنگ آبی رنگ تحت عنوان مسئله به فعالیت رفته و بر روی آن دوایر سیاه و سپید شمسه های کوچکی را تولید کرده اند.
روش ی توزیع رنگ ها در فضای این لوح، گردشی مستمر و یکنواخت را به استفاده کننده القا می نماید.
از سوی دیگر هم جواری این قطعه معرق با کاشی های معقلی موجب گردیده که‌این تاثیر دیده گیر خیس گردیده و حالا و هوایی قدسی به تزیینات این قسمت از سازه بدهد. به کارگیری از گونه های کاشی های هفت رنگ، معقلی و معرق در کنار هم در مسجد سید رزرو مسجد سجاد مشهد اصفهان عمومیت داراست.

شغل های چوبی
در مسجد سید از شغل های چوبی به خصوص مشبک و کنده کاری به وفور مصرف شده میباشد. مشبک کاری با خشت نیز به شغل رفته که خلال جنبه ی تزئینی، از نظر کاربردی نیز مداقه دارااست، چراکه عنصری برای جابجایی روشنایی به شبستانها آدرس مسجد سجاد مشهد و حجره ها و هم اینگونه تهویه ی محیط به حساب می آید.

آجرکاری مسجد سید اصفهان
در مسجد سيد اصفهان نزیینات آجری غیر وابسته از بدنه ی اساسی دیوار نیست، بلکه بیشتر تحت عنوان عنصری زیربنایی به فعالیت رفته میباشد. برای مثال نصیب هایی که خشت در آنان به عمل رفته عبارتند از گنبدها، قوس ها، طاق ها، ستونها، مشبک کاری، کتیبه های بنایی پررنگ و غیره هم اینگونه از آن برای ساخت و ساز رنگ خاکی قضیه در کاشی کاری معقلی و دیگر تزیینات مستعمل میباشد.

حجاری روی سنگ
حجاری در مسجد سید نقش عمده ای داشته و به دو شکل به چشم می‌خورد: گلدان های بی آلایش و نقش دار، که معمولاً در شالوده پیچ ها قرار دارا‌هستند، یا این که به طور لوح نقش پر رنگ می باشند.
گلدان نقش دار شالوده پیچ که در تقاطع دیوار شماره تلفن مسجد سجاد مشهد ایوان مسجد سید با دیوار حیاط جنوبی در نبش راست ورودی حیاط جای دارد. این نقش دربردارنده نقوش گیاهی انتزاعی نقش پررنگ میباشد که به صورت متقارن حکاکی گردیده اند.
این گلدان نیم پر رنگ بر قطعه سنگ مکعب شکلی حجاری گردیده و خطوط دور و بر آن تصوری از یک فریم را تولید می کنند.
سطح گلدان صقلی گردیده و موضوع آن بی آلایش و سوای هر سیرتکامل نقشی میباشد تا تمرکز مشاهده کرد استفاده کننده را بر گلدان متوجه نماید. در فرورفتگی اساس گلدان دو خط افقی سطح ها مستقل ای را تولید کرده اند که در آن‌ها نقش مایه ای گیاهی با ریتم مشخصی تکرار شد‌ه‌است.
در بخش بالای گلدان نیز، در نقطه اتصال راز گلدان با بدنه، ابزاری گیاهی نقش غیر وابسته کردن دو بخش ذکر شده را ذمه دار گردیده‌است . بین خطوط جداکننده نام برده ، نقوش گیاهی متفاوتی سطح های را مالامال نموده اند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 990
  • بازدید کلی : 992
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی